Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/karmabyl/public_html/wp-content/plugins/js_composer/include/classes/core/class-vc-manager.php:203) in /home/karmabyl/public_html/wp-content/plugins/qtranslate-x/qtranslate_core.php on line 388

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/karmabyl/public_html/wp-content/plugins/qtranslate-x/qtranslate_frontend.php on line 497
Pilates mat – Karma By Liora

Despre Pilates

PILATES MAT (la saltea) – o clasă accesibilă, recomandată tuturor, indiferent de condiția fizică, sex sau vârstă.

Istoric

“O bună condiţie fizică este prima cerinţă a fericirii. Interpretarea noastră cu privire la condiţia fizică este obţinerea şi întreţinerea unui corp dezvoltat uniform, cu o minte sănătoasă complet capabilă să desfăşoare natural, uşor şi în mod satisfăcător sarcinile noastre zilnice multe şi variate cu o însufleţire şi plăcere spontană.” Joseph Pilates

Această afirmație însumează efectiv ideea de condiţie fizică a lui Joseph Pilates, creatorul metodei Pilates care încă îşi păstrează locul printre cele mai semnificative discipline din lumea fitness-ului.
Joseph Hubertus Pilates s-a născut în 1880 la Mönchengladbach, un mic oraş de lângă Dusseldorf, în Germania. A fost un copil plăpând şi bolnăvicios care suferea de astm, rahitism şi febră reumatică, şi ceilalţi copii îl batjocoreau continuu.

Pentru a se lupta cu efectele stării sale precare de sănătate a început să studieze anatomie şi să lucreze din greu asupra corpului său; practica multe sporturi, incluzând înot, ski şi yoga. Rezultatele au fost uimitoare: la doar 14 ani a început să fie model pentru mese anatomice. În plus a obţinut unele rezultate de succes în box şi gimnastică.

În 1912, J. Pilates s-a mutat în Anglia, şi acolo a lucrat ca boxer profesionist şi artist de circ; a fost de asemenea angajat ca antrenor de auto-apărare pentru poliţia Scotland Yard.

La izbucnirea Primului Război Mondial, J.Pilates a fost internat într-un lagăr în Anglia ca “duşman străin”. În timpul internării sale a lucrat cu mulţi oameni care sufereau de boli şi neplăceri produse de prizonierat, pregătindu-i în sistemul său de exerciţii. A folosit chiar un aparat foarte special realizat din arcuri ataşate paturilor, pentru a permite celor țintuiți la pat să îi execute exerciţiile. În 1918 o teribilă epidemie de gripă a lovit lumea, omorând milioane de oameni, zeci de mii în Anglia. Niciunul dintre prizonierii aflaţi în grija sa nu a murit, datorită formei fizice bune obţinute prin antrenamentul său.

După război, Joseph s-a întors în Germania şi a lucrat ca antrenor de fitness în Hamburg, continuând să îşi dezvolte şi să îşi rafineze metoda, pe care a numit-o “Arta Autocontrolului”. În 1926, când Kaizerul l-a invitat să înceapă să antreneze poliţia secretă germană a decis să părăsească ţara, dezamăgit de condiţiile politice şi sociale, şi să emigreze în Statele Unite.

Pe vasul spre America a cunoscut-o pe Clara, care a devenit apoi soţia lui: cuplul a deschis un studio la New York.

„Arta Autocontrolului” a devenit foarte populară în comunitatea dansatorilor din New York. George Balanchine, faimosul coregraf şi dansator a studiat cu J. Pilates şi şi-a trimis mulţi studenţi la el pentru antrenament şi reabilitare, la fel cum a făcut şi Martha Graham, o altă dansatoare şi coreografă faimoasă.

Atunci când Pilates a murit în 1967, el şi studioul său au devenit un punct de referinţă în lumea fitness-ului.

Pilatesul astăzi

Astăzi metoda Pilates este remarcabilă pe întreaga scenă a fitness-ului şi wellness-ului. Este folosită în diferite medii şi zone ale wellnessu-lui, precum şi ca o completare a antrenamentului atletic datorită multelor beneficii în toate privinţele.

Pilates este în esență o metodă bazată pe provocare, dar în acelaşi timp pe mişcări şi exerciţii cu impact scăzut; de fapt, exerciţiile necesită uneori un efort muscular greu, deși sunt efectuate evitând mişcările bruște; mai mult, în majoritatea cazurilor mişcările sunt efectuate în timp ce vă odihniţi pe podea, pentru a uşura presiunea pe coloana vertebrală. Din acest motiv metoda este foarte utilă pentru postură. De fapt, pe lângă posibilitatea de a lucra fără încărcătura gravitaţională, şi prin urmare în condiții de siguranţă pentru coloana vertebrală, metoda se bazează pe o serie de principii (ce vor fi ilustrate mai târziu), ce o face deosebit de eficientă pentru întărirea muşchilor posturali şi îmbunătăţirea respiraţiei. Întărirea muşchilor posturali face încheieturile stabile şi puternice, şi exerciţiile măresc mobilitatea şi flexibilitatea muşchilor şi a articulaţiilor, făcând mişcările mai largi şi mai sigure.

De asemenea, este interesant rolul Pilates-ului în educaţia pentru mişcare; de fapt, scopul său principal este să îi facă pe oameni să fie conştienţi de ei înşişi, de corpurile şi minţile lor, făcându-i să combine toate aceste elemente, și astfel sporindu-şi şi îmbunătăţindu-şi coordonarea, mobilitatea şi calitatea mişcării.

Pilates este un instrument fundamental pentru creşterea instructorului şi o “piesă” importantă pentru a-i completa şi dezvolta profilul de profesor „Cel mai important lucru nu este ceea ce faci, ci cum o faci …” Joseph Pilates

Principii de bază

Conform metodei Pilates, fiecare exerciţiu trebuie să respecte nişte principii fixe. Joseph Pilates spunea “cel mai important lucru nu este ceea ce faci, ci cum o faci”. Această propoziţie redă perfect ideea despre metoda şi tehnica sa, care de fapt promovează o conexiune mai adâncă între minte şi corp, internalizând exerciţiile şi mărind propriocepţia şi în consecinţă conştientizarea de sine. Cele şase principii fundamentale la care ne raportăm sunt:

  • CONCENTRAREA
  • CONTROLUL
  • RESPIRAŢIA
  • CENTRAREA
  • PRECIZIA
  • FLUIDITATEA

Clasele de Pilates urmăresc toate principiile de bază, astfel vom atinge scopul nostru personal cât și nevoile voastre.